Monday, July 14, 2008

Badawi Takut Wan Azizah

Rakyat mula memandang tinggi kepada Badawi. Kecerdikannya terserlah apabila sekadar tersenyum melihat episod tumbuk menumbuk di antara Anwar dan Najib. Yang seorang dikatakan meliwat. Seorang lagi dituduh meliwat dan menyetubuhi cewek Mongolia. Naya. Memang naya.

Akhirnya Badawi dilihat persis Mr. Clean. Tiada skandal Perdana Menteri buat masa ini. Media pula mula sibuk mengipas dan mendingin hawa Badawi. Rating Badawi naik semula. Kini dia tidak tidur. Hakikatnya dia sudah lama membuang tabiat tidur siang selepas kepalanya dihantuk rakyat marhaen tanggal 8 Mac 2008 lalu.

Baru Badawi mahu menarik nafas segar dan menghela lelah di dada yang menggunung tiba-tiba dia dikejutkan dengan usul undi tidak percaya terhadapnya. Datuk Seri Wan Azizah telah menghantar usul tersebut kepada speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Di sinilah kesilapan Badawi. Dia tidak mahu usul itu dibahaskan di Parlimen. Dia tidak yakin dia boleh survive dalam usul undi tidak percaya. Dengan kata lain, Badawi takut dia akan tewas di tangan seorang wanita bernama Wan Azizah.

Ini membuktikan Badawi sendiri tidak percaya kepada rakan-rakan di dalam komponen Barisan Nasional. Maknanya ada serigala berbulu kambing di kalangan MP BN.

Selama ini kita ditipu hidup-hidup oleh media dan Level 4. Mereka cuba mereka cerita mengatakan imej Badawi melonjak sejak akhir-akhir ini kerana persengketaan Anwar dan Najib.

Hakikatnya Badawi kekal haprak seperti sebelumnya. Mana mungkin imej Badawi naik setelah beliau menaikkan harga minyak! Rakyat semakin menderita! Harga barang telah mula melambung naik. Gaji masih kekal.

Maaflah Badawi, rakyat bukan bodoh. Rakyat sentiasa ingat jasamu dan kroni-kroni serta menantumu. Rakyat tidak akan lupa semua itu biarpun ketika ini kami sedang disajikan dengan drama Sodomi II karya mentee Mahathir, Najib Tun Razak.





No comments: